Russian liberal TV channel forced to quit premises
 Tbilisi 17:33 - 08.12.14 «GHN»
Print1034  Size:
The best-known liberal TV channel in Russia has been forced to quit its rented studios in Moscow for the second time in as many months, reports GHN based on BBC.
Rain TV (Russian: TV Dozhd) is a digital channel whose output contrasts sharply with state-run media, providing a platform for alternative views.
TV2, another private TV channel based in the Siberian city of Tomsk, faces closure at the end of the year.
The Kremlin has long been accused of undermining media independence.
The issue of media freedom acquired a new urgency this year when Russia intervened in Ukraine, annexing Crimea after a controversial referendum in March.
Since then, the Russian government has been accused of waging a covert war in the rebel Donetsk and Luhansk regions, an allegation it consistently denies.
Rain TV resumed its broadcasts on Monday from a Moscow flat, with the backdrop of a family sofa.
A photo posted online showed the autocue inside the flat reading, "Good morning". The message on the Instagram post read: "You are watching the most domestic channel, but this is certainly not Domestic TV", in reference to another channel.
Managing director, Natalya Sindeyeva, said the channel would have to continue its broadcasts there temporarily.


Articles, Analytics
Vanity projects kamikaze loggias and Tbilisis architectural disaster
 
Interview
Ramaz Sakvarelidze tells passivity of opposition minimizes its chances at elections
 
Business

Business-oriented policy creates safe environment for foreign investors Levan Kalndadze tells

Kumsishvili amendments in tax law directed to strengthening of private business

Fady Asly closed ICC in protest

Turkish Airlines provides with FOC internet service for USA flights

αƒ¨αƒ”αƒ›αƒαƒ’αƒ•αƒ˜αƒ”αƒ αƒ—αƒ“αƒ˜ Twitter - ზე
 
May, 2019
Mo Tu We Th Fr Sa Su
  45
1112
1819
232526